Sellel nädalal kirjutame võrgukogukondadest ja järgmine nädal sotsiaalsetest võrgustikkest. Siit tekkib kohe küsimus, et kas neil on ka olulist vahet. Võrgustikku tekkimine eeldab kogukonda. Kogukond jällegi suhtleb omavahel kasutades mingit sotisaalmeediat ja nii ongi tegemsit ju võrgustikkuga. Mõlemad tekkivad teatavate ühiste huvidega ümber. Hetkel tundub, et võrgustik on ehk laiem, mille sees võib olla mitmeid kogukondi. Päris kindel ma sellises määratluses ei ole. Järgmine nädal saab ehk sede täpsustada.
Analüüsimiseks valisin Mercedes Benz-i klubi - kogukonna ja foorumi, millega tutvusin 2011 kevadel, kui asjaolude sunnil asusin ringisõitma vanemat tüüpi mersuga. MB Klubi peab ülal avalikku foorumit, millega saavad liituda ka need kes klubisse ei kuulu. Foorumil on hetkel 6498 liiget neist 3889 aktiivset ja kasutajad on teinud kokku 98,958 postitust 10,052 teemas. Arvestades, et tegemist on Eesti klubi ja foorumiga on need numbrid päris suured.
Klubi koduleht ja samuti foorum on kaasaegse tehnilise lahendusega, sisaldas lisaks tavapärastele postitamise ja otsingu võimalustele ka näiteks sündmuste kalendrit ja jutukat. Samuti on reaalajas info selle kohta, kui palju on hetkel ühes või teises foorumi teemas sirviaid, ersitades kasutajaid ja külalisi. Foorumile on lisatud võimalus teha teistele registreeritud kasutajatele privaatseid postitusi.
Lähtudes kogukonna regionaalsusest on foorumi külastamisel suurem ja väiksema aktviisusega perioodid, kuid tänu aktiivsele kogukonnale toimub elu foorumis hommikust kuni hiliste õhtutundideni.
Foorumist saab infot väga erienvatel teemadel. On antud õpetusi kuidas Mercedes tüüpi autot osta ja parandada. Eraldi gruppi moodustavad ostu-müügi kuulutused, mis on sorteeritud teemade kaupa (autod, kummid, varuosad jne. ). Lisaks on foorumis kajastatud ka palju muud infot liikluses toimuva kohta või selles valdkonnas tegusemise kohta. Kogukonnas tegutseb palju kogemustega aktiivseid inimesi, kes lahkelt on nõus foorumis infot ja oma kogemusi jagama ning kaasa aitma erienvate probleemide lahkamisel ja lahenduste otsimisel.
No comments:
Post a Comment