Sunday, October 2, 2011

Sotsiaalsed võrgustikud

Vaatleme alljärgnevalt ühe sotsiaal võrgustikku - LinkedIn kasutades Matt Webb-i kriteeriume:
  • Identiteet - LinkedIn on võrgustik mis ühendab erinevate erialade töötajaid ja tööandjad. Seepärast on ka enamik selle võrgustikku kasutajaid esindatud oma pärisnimedega. LinkedIn-s on võimalus oma identiteeti laiendada hariduslikku ja tööalase profiiliga. Lisaks võib kirjutada enda kohta üldise kokkuvõtte, lisada veebi aadressi oma saidile, lisada soovitajad ja muud hobid.
  • Kohalolek - Teadmist teiste, sinuga ühendatud isikute kohalolekust on-line reziimis kahjuks see keskkond ei võimalda. Võimalus ühe või teise kontakti aktiivsusest aimu saada on läbi postituste aja. Samas, kuna on tegemist profesionaalsete tööalase suhtlus võrgustikkuga, mis erieneb face-bookist, kui lihtsalt jutustamise kohast, siis tegelikult sellisest on-line infost teiste kasutajate kohta ka väga suurt vajadust ei ole.  
  • Suhted - Selle võrgustikku puhul on olulised kolme tüüpi suhted, mis küll ei ole kuidagi hierarhilised 1) suhted ühendatud kasutajatega (kontaktidega). 2) suhted töövõtjate ja tööandjate vahel 3) suhted erinevate teemagruppi liikmete vahel.
  • Vestlused - Igasugu vestlused toimivad siin pigem asünkroonselt, foorumi postitamiste kaudu või mingi enda olulise sõnumi ja info  jagamisena oma kontaktidega.
  • Rühmad - rühmade ja gruppide moodustamine on LinkedIn puhul üks olulisemaid funktsioone, mis määrab ära ka sinu professionaalsed huvid.
  • Reputatsioon - Punkte siin ei jagata. Küll aga on võimalik anda hinnangut sõnumitele (like).
  • Jagamine - Selle võrgustikku eesmärk on jagada enda profiili ja vahetada  tööalaseid kogemusi.

Matt Webb-i kriteeriumite põhjal antud sotsiaal võrgustik väga silma ei paista, kuid selle võrgustikku eesmärk on eriala profesionaalide ühendamine ning oma saavutuste nähtavaks tegemine tööandjatele. Samas ei toetata niisama elust ja asjast lobisemist nagu seda tehakse facebooki tüüpi võrgustikkus.

No comments:

Post a Comment